ده نمایشگاه برتر داخلی ایران + زمان برگزاری

۷ آذر ۱۴۰۲
ده نمایشگاه برتر داخلی

در این مقاله به معرفی ده نمایشگاه داخلی برتر کشورمان ایران میپردازیم که البته عموم این نمایشگاه ها در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میشود.

1. نمایشگاه بین المللی ایران تلکام 

نمایشگاه تلکام در سال ۱۳۹۷ کار خودش رو آغاز کرده و در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در این حوزه فعالیت می‌کنند شروع به کار کردهدر این نمایشگاه انواع آنتن‌ها و کابل‌ها تکنولوژی‌های ارتباط ماهواره‌ای و داخلی و سیستم‌ها و تجهیزات الکترونیکی مختلفی را می‌توانید ببینید حتی تجهیزات سرور و امنیت شبکه را نیز در این نمایشگاه خواهید دیدبه این مسئله باید توجه داشته باشید که شرکت‌های مختلفی مانند شرکت‌های خودروسازی در تمام نمایشگاه‌ها و حتی آنهایی که به آنها مربوط نیست نیز شرکت کرده‌اند.

2. نمایشگاه بین المللی ایران الکامپ

نمایشگاه ایران الکامپ از سال 86 در نمایشگاه بین المللی تهران با هدف معرفی شرکت هایی که در حوزه ی الکترونیک و تجهیزات الکترونیکی فعالیت میکنند آغاز به کار کرد. این شرکت در سال های ابتدایی شروع فعالیت خود میزبان شرکت های خارجی از کشور های مختلفی مثل آلمان و آمریکا نیز بود اما بعد از تحریم ها فقط شرکت های چینی و روسی را میتوان در این نمایشگاه دید. نمایشگاه الکامپ پر بازدید ترین نمایشگاه سال 1401 در بین نمایشگاه های ایران است. نمایشگاه الکامپ فرضت بسیار خوبی است تا متخصصان حوزه IT و برنامه نویسان در آن حضور پیدا کنند و از جدیدترین های دنیا با خبر شوند.

3. نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمهFinex

نمایشگاه بورس و بیمه نیز یکی از پرطرفدار ترین نمایشگاه ها بین مردم کشور ما ایران است. در این نمایشگاه شرکت های پرداخت یار و بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری و همچنین لندتک نیز حضور دارند. این نمایشگاه با نظارت و حضور مستقیم بانک مرکزی ایران برگزار میشود. همچنین شرکت های مختلف بیمه ای نیز در این نمایشگاه شرکتو خدمات خود را معرفی و با یکدیگر رقابت میکنند.
یکی از اهداف این نمایشگاه که در دیگر نمایشگاه ها وجود ندارد تلاش غرفه داران برای بالا بردن سواد مالی بازدید کنندگان است. به طوریکه معمولا در این نمایشگاه همایش های مختلف هر چند کوچکی نیز برای بازدیدکنندگان برگزار میشود.

4. نمایشگاه بین المللی صنعت نانو 


5. نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ایران INOTEX


6. نمایشگاه آگروفود Agrofood

نمایشگاه بین المللی آگروفود 1402

7. نمایشگاه بین المللی هتلداری


8. نمایشگاه بین المللی صنعت برق

نمایشگاه بین المللی صنعت برق که در ماه های گذشته برگزار شد یکی از نمایشگاه های قوی در ایران است که تعداد سالن های زیادی را نیز درگیر خود کرد. هدف از نمایشگاه برق حضور شرکت های تولیدی و خدماتی مختلف در این حوزه وحتی حوزه ی کنترل است. شرکت های مختلفی که صاحب نام نیز بودند مانند مپنا در این نمایشگاه شرکت کردند. این نمایشگاه همچنین میزبان شرکت های چینی که مواد اولیه نیز تامین میکردند بود.
نمایشگاه برق فرصت بسیار خوبی است تا ایده های جدید از شرکت های مختلف در حوزه ی تکنولوژی برق و الکترونیک بگیرید.

چرا باید از نمایشگاه برق بازدید کنیم؟

کشورمان ایران یکی از بزرگترین و برترین تولید کنندگان دستگاه های کنترلطی را تولید میکند. همچنین ایران در بحث تولید تجهیزات تولید نیرو نیز خودکفا شده و علاوه بر این توانایی صادرات توربین و انواع تجهیزات ساخت یک نیروگاه را دارد. به همین دلیل از کشور ای مخلف بخصوص کشور های منطقه از جمله کویت برای بازدید از این نمایشگاه به ایران میایند.

9. نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش KITEX


10. نمایشگاه بین المللی ذستاورد های پژوهش ، فناوری و فن بازار کشور ایران

مطالب مرتبط